ONLINE MARKETING ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ
Εκσυγχρονίστε την ψηφιακή παρουσία του ξενοδοχείου σας, αυξήστε τις κρατήσεις και τα reviews ακολουθώντας τον πλήρη οδηγό ξενοδοχειακού marketing με 11 Κεφάλαια και βήμα-βήμα οδηγίες εκτέλεσης.
2. Google My Business και γιατί είναι απαραίτητο για κάθε ξενοδοχείο
3. Το website του ξενοδόχου και τα συστατικά που πρέπει οπωσδήποτε να έχει
4. Google Ads – Πώς να το χρησιμοποιήσετε για αύξηση των κρατήσεων του ξενοδοχείου σας
5. Facebook & Instagram – Στρατηγικές και προτεινόμενη χρήση για προβολή ξενοδοχειακών επιχειρήσεων
6. Pinterest για Ξενοδοχεία – Το δωρεάν κανάλι που φέρνει αποτελέσματα
7. Κανάλια Κρατήσεων & Στρατηγική Ξενοδοχείου – Booking / Expedia / Trivago / Tripadvisor
8. Direct Bookings & Στρατηγικές Αύξησης Απευθείας Κρατήσεων
9. Email Marketing για Hoteliers
10. Blogging & Προτεινόμενη θεματολογία
11. Χρήσιμα Links για ξενοδόχους
Η παρούσα εργασία στοχεύει στο να παρουσιάσει στον Έλληνα ξενοδόχο σύγχρονα εργαλεία προκειμένου να προωθήσει αποτελεσματικά το κατάλυμά του στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον του τουρισμού.
Σε καμία περίπτωση, η παρούσα εργασία δεν αντικαθιστά τη δουλειά των ειδικών (συμβούλων επιχειρήσεων, marketing experts, web designers). Αντιθέτως, αναδεικνύουμε τη σημαντικότητα όλων των παραπάνω ειδικοτήτων για την αποτελεσματική διαχείριση ενός ξενοδοχείου και την αύξηση των κρατήσεων, του τζίρου και την κερδοφορίας.
Η εργασία απευθύνεται στον έλληνα ξενοδόχο, παρουσιάζοντας και εξηγώντας θεμελιώδεις αρχές σχετικές με την ψηφιακή παρουσία του ξενοδοχείου, εξηγώντας ενέργειες που πρέπει απαραιτήτως να γίνουν από όλα τα καταλύματα και τους επιχειρηματίες του τουρισμού.
Παρουσιάζονται έτοιμα εργαλεία, έτοιμες διαφημίσεις για χρήση στην Google, ανάλυση των OTA και Metasearch, στρατηγικές αύξησης των απευθείας κρατήσεων καθώς και πρωτοποριακά εργαλεία που μπορούν να είναι αποτελεσματικά στο ξενοδοχειακό μάρκετινγκ.
H μελέτη έχει γίνει από την ομάδα επιχειρηματικής ανάπτυξης YK Advance, μέλος της TMC Publishing Limited
Είναι βασικό να δημιουργήσετε προφίλ για το ξενοδοχείο σας στο Google My Business. To Google My Business είναι το σημείο που εμφανίζει η google όλες τις πληροφορίες για το ξενοδοχείο σας.
Οι λόγοι είναι:
Όλα τα παραπάνω ελέγχονται μέσα από το Google My Business – https://www.google.com/business/
Εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία θα πρέπει η Google να πιστοποιήσει ότι τα στοιχεία και κυρίως η διεύθυνση που εισάγατε είναι αληθή. Η καταχώρησή σας δεν θα είναι ορατή στους χάρτες εάν δεν ολοκληρωθεί η πιστοποίηση.
Ζητήστε να γίνει πιστοποίηση μέσα από το Ταχυδρομείο. Η Google θα σας στείλει ένα γράμμα στο διεύθυνσή σας με έναν κωδικό PIN. Συνήθως η διαδικασία παίρνει από μια έως δύο εβδομάδες. Όταν λάβετε το PIN ακολουθήστε τη διαδικασία που αναγράφεται στο γράμμα ώστε να εισάγετε τον κωδικό και να είστε πλέον πιστοποιημένοι.
Είναι σημαντικό να ανεβάσετε φωτογραφίες ως διαχειριστής για το ξενοδοχείο σας – επιλέξτε φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης.
Εάν δεν ανεβάσετε φωτογραφίες ως διαχειριστής είναι πιθανό η Google να εντοπίσει φωτογραφίες από άλλους χρήστες και να τις χρησιμοποιήσει στο Google My Business προφίλ του ξενοδοχείου σας. Αυτό δεν είναι επιθυμητό καθώς η εικόνα του ξενοδοχείου στη Google διαμορφώνεται από φωτογραφίες στις οποίες δεν έχετε έλεγχο.
Όταν έχετε ενεργό το Google My Business, κάθε χρήστης μπορεί να κάνει Review που σημαίνει ότι μπορεί να ανεβάσει ένα δημόσιο σχόλιο. Τα σχόλια αυτά είναι δημόσια.
Παρόλο που μερικές φορές μπορεί να υπάρχουν αρνητικά σχόλια για το ξενοδοχείο στη Google είναι καλό ο ξενοδόχος να απαντάει σε όλα τα σχόλια χωρίς εξαίρεση. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να δικαιολογήσει μια αρνητική συγκυρία ή ακόμα και να αποδείξει ότι το σχόλιο δεν ήταν αντικειμενικό ή ήταν λανθασμένο.
Η απάντηση στα σχόλια της Google είναι επίσης μια εξαιρετική ευκαιρία ο ξενοδόχος να παρουσιάσει και επιμέρους στοιχεία ή παροχές που ξενοδοχείου που θα ήταν αδύνατο να παρουσιαστούν σε άλλα σημεία.
Δεδομένου ότι όλα τα σχόλια και οι απαντήσεις είναι δημόσια, οι απαντήσεις τους ξενοδόχου είναι μια ευκαιρία για νέο περιεχόμενο.
Παράδειγμα
Κάποιος πελάτης ανεβάζει ένα θετικό σχόλιο στην Google ότι το ξενοδοχείο ήταν καθαρό και το προσωπικό ευγενικό.
Ο ξενοδόχος μπορεί να απαντήσει δημοσίως με ένα ευχαριστήριο μήνυμα και να παρουσιάσει ότι η καθαριότητα είναι κύριο μέλημα του ξενοδοχείου γι’ αυτό και όλοι οι χώροι καθαρίζονται 3 φορές την ημέρα.
Η πληροφορία για τη διαδικασία καθαριότητας είναι δημόσια – και η ανάρτησή της θα διαβαστεί από όλους τους υπόλοιπους χρήστες.
Η ιστοσελίδα του ξενοδοχείου πρέπει να είναι προσεγμένη και εξυπηρετεί τον ένα και μοναδικό σκοπό της: Να οδηγήσει σε κρατήσεις. Στην ενότητα αυτή θα αναφερθούν τα πιο σημαντικά στοιχεία που δεν πρέπει να λείπουν από καμία ιστοσελίδα ξενοδοχείου.
Φροντίστε η τοποθεσία και η διεύθυνση και το τηλέφωνο του ξενοδοχείου να βρίσκονται
Ειδικά στη version του ξενοδοχείου σας για κινητά προτείνουμε τα στοιχεία επικοινωνίας να εμφανίζονται άμεσα και καθαρά πριν καν χρειαστεί ο χρήστης να τα αναζητήσει κάνοντας scroll ή ψάξει τη σελίδα επικοινωνίας.
Προτείνουμε να συμπεριλάβετε έναν Google χάρτη με το στίγμα του ξενοδοχείου σας, αφού πρώτα έχετε καταχωρήσει την τουριστική σας μονάδα στου Google χάρτες. Εδώ θα βρείτε τη διαδικασία καταχώρησης στους Google χάρτες Εφόσον η μονάδα σας είναι στους χάρτες και εφόσον έχετε πρόσβαση στο διαχειριστικό της σελίδας σας μπορείτε πολύ εύκολα να εισάγετε έναν Google χάρτη με το στίγμα του ξενοδοχείου. Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα
Η δυνατότητα ζωντανής συνομιλίας είναι σημαντική καθώς δημιουργεί την αίσθηση ότι το ξενοδοχείο είναι ενεργό και ότι υπάρχουν άνθρωποι να απαντήσουν άμεσα. Είναι πιθανό κάποιος που μπει στην ιστοσελίδα σας να χρειάζεται κάποια άμεση πληροφορία προκειμένου να προβεί στην κράτηση.
Οι χρήστες όταν αναζητούν ξενοδοχεία δεν έχουν μόνο τη σελίδα του δικούς σας ξενοδοχείου ανοιχτή. Συνήθως κατά τη διαδικασία της έρευνας, ο χρήστης έχει αρκετά παράθυρα ανοιχτά ώστε να συγκρίνει τιμές, φωτογραφίες, παροχές κλπ. Εάν η δυνατότητα που του δίνετε είναι μόνο μέσω email ενώ η η σελίδα ενός ανταγωνιστικού ξενοδοχείου που διεκδικεί την ίδια κράτηση προσφέρει τη δυνατότητα ζωντανής συνομιλίας, είναι πιθανό στη συνείδηση του δυνητικού πελάτη να έρθει πιο κοντά η ανταγωνιστική επιχείρηση.
Η ζωντανή συνομιλία δημιουργεί “ανθρώπινο πρόσωπο” στο ξενοδοχείο, και δημιουργεί αμεσότητα στη σχέση ξενοδόχου – δυνητικού πελάτη. Επιπλέον, μέσα από τη Ζωντανή Συνομιλία μπορείτε να ανακαλύψετε ιδιαιτερότητες στις ανάγκες του πελάτη και να απαντήσετε με ανάλογες παροχές του ξενοδοχείου που τυχόν δεν εμφανίζονται ούτε στην ιστοσελίδα ούτε στο website.
Για παράδειγμα, ένα ζευγάρι μπορεί να χρειαστεί να κάνει κράτηση για 10 μέρες και να πρέπει να λείψει τις 2 ενδιάμεσες – μία συνθήκη που χρειάζεται συνεννόηση με τον ξενοδόχο πριν την κράτηση. Σε αυτή την περίπτωση, η συνεννόηση θα γίνει πιο γρήγορα και άμεσα με το ξενοδοχείο που έχει την υπηρεσία Live Chat και εάν 2 ξενοδοχεία με τις ίδιες παροχές μπορούν να εξυπηρετήσουν το συγκεκριμένο ζευγάρι, είναι πιθανό η κράτηση να καταλήξει στο ξενοδοχεία με το Live Chat λόγω ταχύτητας.
Επιπλέον μέσω Live Chat, μπορεί το ξενοδοχείο εκτός από να αντιπροτείνει στον ενδιαφερόμενο ημερομηνίες, διαφορετικά δωμάτια και extra παροχές, να αναδείξει και στοιχεία του προσωπικού του που εξυπηρετεί όπως πχ η ευγένεια, η καλοσύνη, η διάθεση για βοήθεια.
Τα παραπάνω στοιχεία, δεδομένου ότι τηλεφωνική επικοινωνία είναι λιγότερο διαδεδομένη με πελάτες του εξωτερικού, είναι δύσκολο να μεταφερθούν μέσω ενός τυπικού email που σχεδόν πάντα ξεκινάει τον ίδιο τρόπο και καταλήγει με τον ίδιο τρόπο. Μέσω Live Chat οι πελάτης έρχεται πιο κοντά στο ξενοδοχείο καθώς γνωρίζει τους ανθρώπους πίσω από την επιχείρηση, έστω και μέσω chat. Για να χρησιμοποιήσετε Live Chat στο website σας προτείνουμε τις εξής υπηρεσίες:
Το blog και οι συνεχείς αναρτήσεις είναι απαραίτητες για τους εξής λόγους:
Ο πιο σύντομος και αποτελεσματικός τρόπος να έχετε επισκέψεις στο website του ξενοδοχείου σας και κατ επέκταση κρατήσεις είναι να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο Google Ads της Google (πρώην Google Ads)
Είναι το σύστημα πληρωμένων διαφημίσεων της Google. Σε προηγούμενο κεφάλαιο είδαμε το τι πρέπει να κάνετε για να σας δείχνει η Google στα οργανικά της αποτελέσματα. Αυτό είναι πολύ σημαντικό αλλά κανένας δεν μπορεί να σας υποσχεθεί και να εγγυηθεί ότι στο τέλος η Google θα εμφανίσει το ξενοδοχείο στα αποτελέσματα και αν ΝΑΙ σε ποια θέση.
Αντιθέτως, με την υπηρεσία Google Ads (πληρωμένων διαφημίσεων) μπορείτε την ίδια στιγμή να αρχίσετε να έχετε επισκέψεις.
Εφόσον δημιουργήσετε τις διαφημίσεις σα, η οποίες προβάλλονται κάθε φορά που κάποιος αναζητά κάτι συγκεκριμένο πχ “ξενοδοχεία Κέρκυρα” επιλέγετε και ένα μέγιστο ποσό που είστε διατεθειμένοι να πληρώσετε για κάθε κλικ. Πχ 0.5€.
Επίσης επιλέγετε το μέγιστο ποσό που διαθέτετε για μία ημέρα πχ 20€. Έτσι το σύστημα της Google δεν θα σας χρεώσει σε καμία περίπτωση πάνω από το ποσό των 20€ ανά ημέρα. Το ποσό αυτό μπορείτε ανά πάσα στιγμή να το αλλάζετε.
Έτσι οι χρεώσεις είναι πάντα ελεγχόμενες από την πλευρά σας. Μπορείτε να απενεργοποιήσετε κάθε φορά τις καμπάνιες κάτι που σημαίνει ότι σταματούν οι διαφημίσεις να τρέχουν και κατά συνέπεια σταματάει και η οποιαδήποτε χρέωση.
Οι πληρωμές στην Google γίνονται μέσω κάρτας ή τραπεζικού εμβάσματος. Εφόσον κατατεθεί το ποσό τότε η Google αρχίζει να χρεώνει από το ποσό που έχει κατατεθεί έως ότου εξαντληθεί.
Εφόσον εξαντληθεί πρέπει να κάνετε κατάθεση εκ νέου.
Σημαντικό εδώ είναι να έχετε επιλέξει τις χειροκίνητες πληρωμές και όχι τις αυτόματες – εάν έχετε επιλέξει αυτόματες πληρωμές η Google θα χρεώνει αυτόματα της κάρτα σας όταν το ποσό αρχίζει να εξαντλείται.
Παράδειγμα
Έχετε κάνει αρχική πληρωμή μέσω κάρτας 200€ και έχετε ορίσει ότι επιθυμείτε να χρεώνεστε μέχρι 20€ την ημέρα από την Google. Αυτό σημαίνει ότι οι διαφημίσεις σας θα τρέξουν για 10 ημέρες και την 10η ημέρα το ποσό θα εξαντληθεί. Εάν έχετε επιλέξει χειροκίνητες πληρωμές τότε θα πρέπει να κάνετε πάλι μια πληρωμή 200€ (ή οποιουδήποτε άλλου ποσού) ώστε η Google να μπορεί να τρέξει πάλι τις διαφημίσεις σας.
Εάν έχετε επιλέξει αυτόματες πληρωμές, την 8η ημέρα η Google θα κάνει αυτόματη χρέωση 200€ ώστε να μπορεί να συνεχίσει.
Για μεγαλύτερο έλεγχο προτείνουμε τις χειροκίνητες πληρωμές.
Εφόσον θέλετε να διαφημίσετε το ξενοδοχείο σας πρέπει οι λέξεις- κλειδιά που στοχεύετε ειδικά για την Ελλάδα να έχουν απαραίτητα μέσα τις λέξεις «διαμονή» “ξενοδοχείο” και το όνομα της περιοχής.
Εάν το ξενοδοχείο σας είναι στο κέντρο της Κέρκυρας τότε επιλέξτε ως keywords
Αντίστοιχα εάν στοχεύετε σε πελάτες εξωτερικού μπορείτε να στοχεύσετε σε λέξεις
Αυτά είναι αρκετά ώστε να αρχίσετε να έχετε άμεσα επισκέψεις. Προφανώς εάν το ξενοδοχείο σας έχει κάποια χαρακτηριστικά που θέλετε να αντιστοιχούν με τις αναζητήσεις μπορείτε να βάλετε τα χαρακτηριστικά αυτά στα keywords που στοχεύετε.
Για παράδειγμα εάν το ξενοδοχείο σας έχει πισίνα μπορείτε να στοχεύσετε στη λέξη “Corfu hotels with swimming pool”
Για το group ξενοδοχείο Κέρκυρα φτιάξτε 2 διαφημίσεις που στο κείμενο θα περιέχουν και τις λέξεις κλειδιά
Ξενοδοχείο “HotelCorfu”– Στο κέντρο της Κέρκυρας.
Μία εισαγωγική πρόταση που έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα του ξενοδοχείου σας (πχ SPA, ή φθηνό, ή Lux) και κάποιο στοιχείο για την τοποθεσία του.
Παράδειγμα διαφήμισης για το ξενοδοχείο Κερκυρα Ινν
Ξενοδοχείο Κέρκυρα Inn – Στο κέντρο της Κέρκυρας
Το πολυτελέστερο ξενοδοχείο που φιλοξενεί όλες τις διασημότητες. Θα μας βρείτε κοντά στην κεντρική πλατεία στο κέντρο της Κέρκυρας
Οι επεκτάσεις είναι κάποια extra στοιχεία που μπορείτε να προσθέσετε στη διαφήμισή σας ώστε να δώσετε κάποιες επιπλέον επιλογές στον επισκέπτη.
Χρησιμοποιήστε τις 2 επεκτάσεις
Προσθέστε κάποια επιπλέον Links στη διαφήμισή σας εκτός του βασικού κειμένου, Αυτά εμφανίζονται κάτω από τη βασική διαφήμιση.
Παράδειγμα
Εδώ μπορείτε να προσθέσετε το τηλέφωνο του ξενοδοχείου σας, Το τηλέφωνο πρέπει να είναι ίδιο με τη τηλέφωνο που βρίσκεται στο website σας ώστε να γίνει αποδεκτή η επέκταση.
Παράδειγμα
Άδω μπορείτε να βάλετε κάποια extra στοιχεία του ξενοδοχείου όπως πχ – Θερμαινόμενη Πισίνα, Δίπλα στη θάλασσα, Roof Garden κλπ.
Παράδειγμα
Αυτή η επέκταση σας επιτρέπει να δείχνετε άμεσα στη διαφήμισή σας μια τρέχουσα προσφορά.
Παράδειγμα
Ξεκινήστε με 0.7€ κόστος per click και 20€ ανά ημέρα. Εφόσον δείτε αποτελέσματα ανεβάστε το ημερήσιο budget.
Το ξενοδοχείο σας πρέπει να έχει παρουσία στο Facebook & Instagram. Σε αυτό το κεφάλαιο θα γίνει λόγος για τις διαφημίσεις που πρέπει να τρέξετε ώστε να προωθηθεί η επιχείρηση σωστά.
Οι διαφημίσεις πρέπει να τρέξουν και στο Facebook & Instagram.
Τα δύο αυτά social media χρησιμοποιούνται από τους marketers όχι για πωλήσεις αλλά για αναγνωρισιμότητα. Οι καμπάνιες που προτείνουμε σκοπεύουν στο
Οι διαφημίσεις στο FB και Instagram δεν είναι για κρατήσεις. Ο λόγος είναι απλός. Τη στιγμή που εμφανίζονται στον χρήστη, δεν είναι απαραίτητο ο χρήστης να ψάχνει για ξενοδοχείο. Σε αντίθεση με τις διαφημίσεις Google Ads, οι οποίες εμφανίζονται μόνο όταν ένας χρήστης αναζητά στο google συγκεκριμένες λέξεις (πχ ξενοδοχείο στην Κέρκυρα, κάτι που σημαίνει ότι κατά πάσα πιθανότητα αναζητά διότι προγραμματίζει ταξίδι και θέλει να εντοπίσει το ξενοδοχείο που θα μείνει, οι διαφημίσεις facebook είναι για να γνωρίζει ο κόσμος την ύπαρξη του ξενοδοχείου μας.
Ακολουθεί ανάλυση των κατηγοριών διαφημίσεων και προτάσεις για budget.
Προτείνονται οι παρακάτω κατηγορίες διαφημίσεων.
Επιλέγουμε να στοχεύσουμε διαφημίσεις στους κατοίκους της πόλης μας και της ευρύτερης περιοχής για τους εξής λόγους:
Προτείνουμε μια καμπάνια 80€. Αυτή η καμπάνια δεν θα τρέχει συνέχεια. Κρίνοντας από τα αποτελέσματά της κρίνουμε εάν θα την επαναλάβουμε κάποια στιγμή στο μέλλον. To budget που προτείνουμε είναι συνολικό (σε αντίθεση με Google Ads που προτείνουμε να τρέχουν οι καμπάνιες διαρκώς).
Δηλαδή θα δαπανήσουμε 80€ συνολικά.
Με τον όρο remarketing εννοούμε την προβολή διαφημίσεων μόνο σε κοινό που έχει ήδη επισκεφθεί το website του ξενοδοχείου μας.
Οι διαφημίσεις Remarketing δημιουργούνται μέσα από το διαχειριστικό περιβάλλον του Facebook (Ad Manager). To κοινό στόχος είναι ένα ειδικό κοινό που αποτελείται από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου. Το κοινό αυτό δημιουργείται από όλους τους επισκέπτες ανεξαρτήτως του πως ήρθαν στο website (δεν έχει σημασία εάν ήρθαν από διαφημίσεις Google, από το facebook, από κάποιο email ή άλλη πηγή.) Όσοι για οποιοδήποτε λόγο επισκέφτηκαν τη σελίδα του ξενοδοχείου θα είναι στο συγκεκριμένο audience.
Οι διαφημίσεις remarketing (διαφημίσεις με στόχο το κοινό που έχει ήδη μπει μια φορά στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου θα μπορούσαν να είναι:
Το Pinterest αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα κοινωνικά δίκτυα στον κόσμο. Είναι ένα σημείο που το ξενοδοχείο σας πρέπει να έχει παρουσία.
Το Pinterest είναι ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης όπου μπορείτε να βλέπετε φωτογραφίες οι οποίες ανήκουν σε θεματαλογικά Boards. Η διαφορά με τα άλλα μέσα είναι οι φωτογραφίες ανεβαίνουν στο Pinterest μέσα από websites.
Για παράδειγμα εάν έχετε στο website του ξενοδοχείου σας μια σελίδα με φωτογραφίες του SPA τότε μπορείτε να κάνετε PIN μια φωτογραφία απευθείας από τη σελίδα χωρίς να χρειαστεί να ανεβάσετε τη φωτογραφία στο pinterest.
Η φωτογραφία φέρει το Link της σελίδας από την οποία προήλθε με αποτέλεσμα όποιος πατήσει κλικ τη φωτογραφία μέσα από το Pinterest θα καταλήξει στο website σας(στο σημείο δλδ από το οποίο έγινε αρχικά η καταχώρηση στο Pinterest).
Επιπλέον, το Pinterest είναι δωρεάν – δεν υπάρχει καμία χρέωση για τη χρήση του.
Αυτό που πρέπει να κάνει ο ξενοδόχος είναι απλά να επισκεφθεί κάθε υποσελίδα του website του που έχει φωτογραφίες, και να κάνει την διαδικασία του PIN. Εδώ αφού κάνει PIN καλό είναι να προσθέσει και κάποιες λέξεις κλειδιά ή μικρή περιγραφή σε κάθε φωτογραφία.
Έτσι, οι φωτογραφίες ανεβαίνουν στο Pinterest, και εάν κάποιος δει τη φωτογραφία και πατήσει κλικ σε αυτή, μεταφέρεται αμέσως στη συγκεκριμένη υποσελίδα του website από την οποία έγινε το αρχικό PIN.
Παράδειγμα
Στο website του ξενοδοχείου σας έχετε μια υποσελίδα με ελκυστικές, υψηλής ανάλυσης φωτογραφίες για το SPA. Ως ξενοδόχος, μπαίνετε στη σελίδα αυτή και κάνετε PIN την φωτογραφία. Στο παράθυρο που ανοίγει και πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία του PIN, βάζετε μια ελάχιστη περιγραφή. Ολοκληρώνεται τη διαδικασία κι έτσι η φωτογραφία είναι πλέον στο Pinterest.
Κάποιος χρήστης του Pinterest που ψάχνει φωτογραφίες σχετικές με SPA ανακαλύπτει στην περιήγηση του τη φωτογραφία αυτή και κάνει κλικ. Αυτόματα μεταφέρεται στη σελίδα SPA του ξενοδοχείου σας.
Απευθύνεται σε γυναίκες
Το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών του Pinterest είναι γυναίκες (ποσοστό 81% σύμφωνα με στοιχεία του 2017). Οι γυναίκες αποτελούν συνήθως τον decision maker σε θέματα διακοπών όποτε το μέσο κρίνεται πλήρως κατάλληλο.
Μπαίνει στα αποτελέσματα της Google
Τα pinterest boards μπαίνουν στα οργανικά αποτελέσματα της Google. Για παράδειγμα αν ψάξετε “hotels with spa” είναι πολύ πιθανό μετά από τα πρώτα αποτελέσματα κάποιων ξενοδοχείων, η google να εμφανίσει pinterest boards με φωτογραφίες ξενοδοχείων με spa.
Παρόλο που το pinterest θέλει μηνιαία παρακολούθηση και ανανέωση προτείνουμε να δημιουργήσετε κάποια boards με όλες τις φωτογραφίες του ξενοδοχείου και της περιοχής.
Είναι για την παγκόσμια αγορά
Το 60% των χρηστών του Pinterest είναι από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
1. Ανοίξτε έναν δωρεάν λογαριασμό στο Pinterest.
2. Δημιουργήστε τα βασικά boards. Τα boards πρέπει να έχουν στο τίτλο τους τα keywords που περιγράφουν το ξενοδοχείο.Εάν το ξενοδοχείο σας είναι στο κέντρο της κέρκυρας το board πρέπει να έχει τίτλο “ Ξενοδοχείο στο κέντρο της Κέρκυρας”.
Δημιουργήστε boards και για την περιοχή πάντα με τις λέξεις κλειδιά στον τίτλο. Παραδείγματα boards (στα αγγλικά)
3. Αφού έχετε δημιουργήσει τα boards πρέπει να βάλετε φωτογραφίες σε αυτά. Οι φωτογραφίες πρέπει πρώτα να είναι στο site σας ώστε να την κάνετε PIN από εκεί στο αντίστοιχο board.
Προσθέστε 5-10 φωτογραφίες σε κάθε board.
4. Γράψτε μια περιγραφή για κάθε φωτογραφία πάντα με τις λέξεις κλειδιά. Προσθέσετε hashtags (μπορείτε να βρείτε ιδέες για hashtags στο website https://hashtagify.me/)
Αν και το θέμα των online καναλιών είναι τεράστιο, σε αυτό το σημείο θα αναφερθούμε στα πιο σημαντικά κανάλια με τα οποία πρέπει κάθε ξενοδοχείο να συνεργάζεται ώστε να αυξήσει τις πωλήσεις του.
Πριν γίνει αναφορά τα κανάλια πρέπει να γίνει κατανοητός ο διαχωρισμός των κατηγοριών στις οποίες ανήκουν οι μεγάλες πλατφόρμες τύπου Booking ή Tripadvisor.
Υπάρχουν 2 βασικές κατηγορίες στις οποίες ανήκουν οι μεγάλες πλατφόρμες
Η λέξη OTA προέρχεται από τα αρχικά της λέξης Online Travel Agency. Πρόκειται για online εταιρίες που επιτρέπουν στους ταξιδιώτες να ψάχνουν για καταλύματα και να κάνουν απευθείας κράτηση μέσω των μηχανών κρατήσεων που κάθε πλατφόρμα OTA διαθέτει.
Σημαντικότερες εταιρίες στην κατηγορία OTA
Εάν το ξενοδοχείο σας ανήκει στην κατηγορία boutique ή luxury καταχωρήστε το ξενοδοχείο σας στις διεθνείς πλατφόρμες κρατήσεων
Η συγκεκριμένη μηχανή έχει συγκεκριμένο προσανατολισμό και επικεντρώνεται σε 4 κατηγορίες τουρισμού
Εάν η γραμμή του ξενοδοχείου σας σχετίζεται με κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες μπορείτε να καταχωρήσετε ώστε να αποκτήσετε πρόσβαση στο παραπάνω κοινό.
Οι εταιρίες Metasearch διαφέρουν από τους OTA στο γεγονός ότι δεν κάνουν απευθείας κρατήσεις – γεγονός που αλλάζει τελευταία καθώς πολλές πλατφόρμες Metasearch μπαίνουν σιγά σιγά στο κομμάτι των κρατήσεων, μερικές φορές με πολύπλοκους τρόπους που ξεφεύγουν από το σκοπό της παρούσας ανάλυσης.
Μία πλατφόρμα Metasearch επιτρέπει στον ταξιδιώτη να κάνει σύγκριση τιμών από διάφορα κανάλια (συνήθως OTA). Εφόσον ο ταξιδιώτης επιλέξει το κανάλι στο οποίο θέλει να κάνει κράτηση μέσα από την πλατφόρμα Metasearch, πατώντας κλικ, μεταφέρεται στο αντίστοιχο OTA κανάλι.
Οι μεγαλύτερες Metasearch εταιρίες είναι:
Παράδειγμα
Ο ταξιδιώτης ψάχνει στο TripAdvisor τα καλύτερα ξενοδοχεία στην Κρήτη για τις διακοπές του. Εφόσον εντοπίσει ένα κατάλυμα που τον ενδιαφέρει μπαίνει στη σελίδα του καταλύματος στο TripAdvisor. Σε αυτή τη σελίδα μπορεί να δει λεπτομέρειες για το ξενοδοχείο, φωτογραφίες, σχόλια άλλων πελατών αλλά και τιμές.
Στο σημείο όπου εμφανίζονται οι τιμές – ο ταξιδιώτης δε βλέπει μόνο μια τιμή. Βλέπει όλες τις διαθέσιμες επιλογές και τιμές από κανάλια κρατήσεων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα δεί οτι για τις ημέρες που τον ενδιαφέρουν μπορεί να κάνει κράτηση μέσω booking με 500, μέσω Expedia με 520€ ενώ απευθείας από το website του ξενοδοχείου με 510€.
Πατώντας πάνω σε οποιαδήποτε επιλογή από τις προηγούμενες, μεταφέρεται από τη σελίδα του Tripadvisor στην αντίστοιχη σελίδα που επέλεξε (Booking, Expedia, Website) ώστε να ολοκληρώσει την κράτησή του.
Το ξενοδοχείο πρέπει να έχει παρουσία στις 2 μεγαλύτερες OTA (Booking, Expedia) και στον μεγαλύτερο MetaSearch δλδ το Tripadvisor. Το σημείο του AirBnB θα πρέπει να αντιμετωπίζεται από το κάθε ξενοδοχείο ξεχωριστά.
Η μηχανή κρατήσεων της Booking είναι για πολλά ξενοδοχεία το μεγαλύτερα κανάλι κρατήσεων. Το ποσοστά που κρατά η booking από κάθε κράτηση που θα φέρει ξεκινάει από το 15%. Παρόλα αυτά υπάρχουν πολλοί τρόποι ο ξενοδόχος να χειριστεί το κομμάτι της booking ώστε να αυξήσει τις κρατήσεις που δέχεται μέσα από το συγκεκριμένο κανάλι.
Είναι εξαιρετικά σημαντικό η σελίδα του ξενοδοχείου στην booking να είναι φτιαγμένη σωστά και να είναι πλήρης. Η booking.com παρουσιάζει στην καρτέλα “Property” μια βαθμολογία η οποία βασίζεται στο πόσο καλά στημένη είναι η σελίδα του ξενοδοχείου μέσα στην booking.com. Η βαθμολογία αυτή ονομάζεται Property Page Score.
Η ιδανική βαθμολογία ου Property Page Score είναι 100% – κάτι που δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο να επιτευχθεί καθώς η booking εμφανίζει ποια επιμέρους στοιχεία θέλουν βελτίωση προκειμένου να ανέβει ο συγκεκριμένος δείκτης στο 100.
Ορισμένα από τα σημεία που χρήζουν προσοχής ώστε το σκορ να ανέβει ψηλά είναι:
Αναλόγως τον τύπο του ξενοδοχείου, η booking.com μπορεί να ζητήσει και παραπάνω πληροφορίες ώστε το σκορ να φτάσει στο 100%
Σημαντικό εργαλείο για τον ξενοδόχο στην booking.com είναι η δυνατότητα προσφορών και εκπτώσεων. Η πλατφόρμα κατά καιρούς παρουσιάζει διάφορες επιλογές στους ξενοδόχους (τα λεγόμενα Opportunities), οι οποίες στέλνονται και με emails.
Αν και δεν είναι διαθέσιμο σε όλα τα ξενοδοχεία που βρίσκονται στη booking, προτείνουμε εφόσον υπάρχει η δυνατότητα, τα καταλύματα να ενεργοποιήσουν το πρόγραμμα Genius.
Η συγκεκριμένη προσφορά παρέχει στη booking.com τη δυνατότητα να εμφανίζει μειωμένες τιμές στους πιστούς της πελάτες και να εμφανίζει το ξενοδοχείο πιο ψηλά στους πελάτες booking.com που έχουν κάνει login με τους κωδικούς τους στο σύστημα. Με άλλα λόγια η booking.com παρέχει έκπτωση στους καλούς της πελάτες για το ξενοδοχείο σας.
Ταυτόχρονα οι παροχές στέλνονται και μέσω newsletter στους εγγεγραμμένους χρήστες της booking.com, δίνοντας μεγάλη επισκεψιμότητα στη σελίδα του ξενοδοχείου σας στο booking (το newsletter αποστέλλεται σε εκατομμύρια μέλη).
Το Genius έχει 2 επίπεδα και θα προτείναμε την ενεργοποίηση και των 2.
Το Visibility booster είναι εργαλείο που δίνει τη δυνατότητα στον ξενοδόχο να αυξήσει το ποσοστό της προμήθειας που δίνει στην booking (από 15% σε 20% ή 25%) με αντάλλαγμα την εμφάνιση του ξενοδοχείου του πιο ψηλά στις αναζητήσεις μέσω booking.com σχετικά με την περιοχή του.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν προσφέρεται σε όλα τα ξενοδοχεία. Εφόσον το ξενοδοχείο ανήκει σε αυτό το πρόγραμμα, έχει στη σελίδα του στη booking ένα συγκεκριμένο εικονίδιο και ταυτόχρονα εμφανίζεται πιο ψηλά στις σχετικές αναζητήσεις μέσα στην booking. Η επιπλέον επισκεψιμότητα που δίνει το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι της τάξεως του 30%.
Για να είναι δυνατή η συμμετοχή ενός ξενοδοχείου στο συγκεκριμένο πρόγραμμα πρέπει να τηρούνται κάποια κριτήρια όπως να υπάρχει υψηλή βαθμολογία σχολίων, υψηλή βαθμολογία απόδοσης, και ανταγωνιστικές τιμές στη booking σε σχέση με τιμές που δίνει το κατάλυμα σε άλλα κανάλια.
Η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι σημαντική παρόλο που αυξάνει τη προμήθεια της Booking στο 20%.
Στην περίπτωση που το ξενοδοχείο ανήκει στο πρόγραμμα Preferred Partner, το εργαλείο Visibility Booster δεν πρέπει να χρησιμοποιείται καθώς η αύξηση της επισκεψιμότητας που εξασφαλίζει το Preferred Partner είναι πολύ μεγαλύτερη.
Το σημείο αυτό χρήζει ιδιαίτερης προσοχής. Στην καρτέλα Analytics η booking.com εμφανίζει το λεγόμενο Price Quality Score.
Ο συγκεκριμένος δείκτης είναι εξαιρετικά σημαντικός καθώς επηρεάζει την κατάταξη του ξενοδοχείου στις σχετικές αναζητήσεις μέσα στην booking.
Ο δείκτης μετράει πόσο ανταγωνιστικές είναι οι τιμές που έχει δώσει ο ξενοδόχος στην booking σε σχέση με τις τιμές που έχει δώσει σε άλλα κανάλια όπως η Expedia. Για παράδειγμα εάν για τις ίδιες ημερομηνίες η τιμή που έχει δώσει ο ξενοδόχος στην Booking ειναι 20% μεγαλύτερη από αυτή που θα βρει ο ταξιδιώτης στην Expedia, τότε το συγκεκριμένο σκορ θα πεσει.
Όσο χαμηλότερο είναι το σκορ, τόσο πέφτει και η κατάταξη στα αποτελέσματα της booking, και κατά συνέπεια η επισκεψιμότητα και οι κρατήσεις.
Είναι εξαιρετικά σημαντικό ότι σε αυτή την καρτέλα, η booking δικαιολογεί κάθε φορά το επίπεδο του σκορ, εμφανίζοντας και τους λόγους για τους οποίους είναι μειωμένο ή ανεβασμένο. Μάλιστα το επίπεδο της πληροφόρησης είναι πολύ συγκεκριμένο δλδ ο ξενοδόχος μαθαίνει ότι το σκορ πέφτει διότι για το μήνα Απρίλιο η Expedia πουλάει το ξενοδοχείο 5% πιο φτηνά.
Πέρα από τα προγράμματα που αναφέρθηκαν και είναι όλα πολύ σημαντικά για μια επιτυχημένη παρουσία του ξενοδοχείου στη booking, υπάρχει και η δυνατότητα extra προσφορών μέσα από την καρτέλα Promotions.
Πρόκειται για εποχικές κυρίως προσφορές πχ έκπτωση 15% για κρατήσεις μέχρι τέλη Απριλίου.
Κάθε φορά που ενεργοποιείται μια προσφορά έχει ένα ορισμένο αποτέλεσμα στην εμφάνιση του ξενοδοχείου μέσα στην booking.
Είναι σημαντικό να γνωρίζει ο ξενοδόχος ότι παίζει ρόλο στην επισκεψιμότητα και κατ’ επέκταση στις κρατήσεις του ξενοδοχείου, η παρουσίαση της σελίδας μέσα στην booking καθώς και τα εικονίδια που η booking εισάγει αναλόγως με τις ιδιότητες και προσφορές που έχει ενεργές το ξενοδοχείο.
Για παράδειγμα
Τα εικονίδια δημιουργούν επιπλέον εμπιστοσύνη στον ταξιδιώτη και κάνουν ένα ξενοδοχείο να ξεχωρίζει από ένα αντίστοιχο που δεν τα έχει.
Αντιστοίχως και στο θέμα των Promotions υπάρχουν περιπτώσεις όπου η ενεργοποίηση σημαίνει και παρουσία extra εικονιδίου στη σελίδα του ξενοδοχείου, και άλλες περιπτώσεις όπου δεν υπάρχει η αντίστοιχη απεικόνιση.
Κάθε ξενοδοχείο έχει και τον αντίστοιχο account manager μέσα στην πλατφόρμα, άνθρωπο μέσα στη booking που είναι υπεύθυνος για το ξενοδοχείο.
Ο ξενοδόχος έχει τη δυνατότητα να επικοινωνεί με τον account manager τηλεφωνικά και να έχει την στήριξη που χρειάζεται.
Προτείνουμε η χρήση του συγκεκριμένου εργαλείου να γίνεται συστηματικά καθώς οι άνθρωποι που εργάζονται στην πλατφόρμα έχουν γνώση των εργαλείων και της αγοράς.
Εκτός από τα OTA κανάλια κρατήσεων (Booking, Expedia) το ξενοδοχείο μπορεί να δέχεται και απευθείας κρατήσεις, εξασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο και την προμήθεια 15% (τουλάχιστον) που θα έδινε στα κανάλια.
Τρόποι που μπορεί να δεχτεί ένα ξενοδοχείο απευθείας κρατήσεις:
Εφόσον τα 2 πρώτα είναι κατανοητά θα γίνει ανάλυση στις κρατήσεις μέσω φόρμας και κρατήσεις μέσω μηχανής κρατήσεων.
Η φόρμα κρατήσεων δεν είναι τίποτα άλλο από μια απλή φόρμα που τοποθετείται στο website με στόχο να υποβάλλει ο ενδιαφερόμενος τα στοιχεία του προκειμένου να κάνει κράτηση στο ξενοδοχείο.
Η φόρμα κρατήσεων δεν έχει καμία τεχνολογία. Μέσω της φόρμας δε γίνονται πληρωμές. Είναι απλά ένας γρήγορος και εύκολος τρόπος να έχει ο ξενοδόχος στο website του μια φόρμα.
Εφόσον ο ξενοδόχος δεν έχει γνώσεις προγραμματισμού, θα προτείναμε να χρησιμοποιήσει τη δωρεάν υπηρεσία Google Forms και να δημιουργήσει μόνος του τα πεδία που επιθυμεί στη φόρμα κρατήσεων (για παράδειγμα όνομα χώρα, τύπος δωματίου, τηλέφωνο, ημερομηνία ταξιδιού κλπ) https://www.google.com/forms/about/
Η μηχανή κρατήσεων είναι κάτι πολύ πιο σύνθετο από τη φόρμα κρατήσεων. Είναι ολοκληρωμένα συστήματα που παρέχουν τη δυνατότητα στον ξενοδόχο να δημιουργεί το προφίλ, του ξενοδοχείου, τα δωμάτια, να ορίζει τιμές ανά δωμάτιο και ανά εποχή, να δημιουργεί εκπτώσεις και προσφορές.
Καθώς οι μηχανές κρατήσεων είναι σύνθετα εργαλεία, έχουν αναπτυχθεί πλατφόρμες που παρέχουν μηχανές κρατήσεων έτοιμες, στις οποίες οι ξενοδόχος με αντίτιμο κάποια χρέωση και μια μικρή προμήθεια, μπορεί στήσει όλη την επιχείρηση του ξενοδοχείου και να δέχεται κρατήσεις.
Προτεινόμενες μηχανές κρατήσεων είναι η Webhotelier και η Hotelgenius (ελληνικές)
Παρόλο που τα κανάλια Booking, Expedia μπορεί να έχουν μεγάλη επισκεψιμότητα και να φέρνουν κρατήσεις, το κόστος προμηθειών για τον ξενοδόχο είναι υψηλό. Γι αυτό είναι προς το συμφέρον του ξενοδόχου να έχει μια ισορροπία ανάμεσα στις απευθείας κρατήσεις και τις κρατήσεις που έρχονται από τα κανάλια.
Προκειμένου ο ξενοδόχος να πείσει τον ταξιδιώτη να κάνει απευθείας κράτηση, πρέπει να έχει τις κατάλληλες υποδομές.
To website μιας ξενοδοχειακής μονάδας είναι η βιτρίνα της. Προκειμένου να κάνει κράτηση ένας ταξιδιώτης από το website της μονάδας πρέπει πρώτα να πειστεί από την όλη παρουσία και το σημείο της κρίσης είναι η ιστοσελίδα της επιχείρησης.
Όπως είναι λογικά εάν ο ταξιδιώτης επισκεφτεί ένα website που δεν είναι καλοστημένο, όμορφο, δεν λειτουργεί σε κινητές συσκευές (από όπου κατά πάσα πιθανότητα και θα το επισκεφθεί) τότε είναι σχετικά απίθανο να προβεί σε κράτηση.
Εάν καλοσχεδιασμένο, όμορφο website με ωραίες φωτογραφίες είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να σκεφτεί ο ξενοδόχος μια στρατηγική αύξησης των απευθείας κρατήσεων.
Οι OTA (Booking, Expedia) απευθύνονται στις μεγάλες μάζες ταξιδιωτών. Αυτό μπορεί να δημιουργεί μια ευκαιρία για τον ξενοδόχο, την ίδια στιγμή όμως δεν του επιτρέπει να έρθει σε επαφή σε πιο ιδιαίτερα κοινά που ταιριάζουν στο ύφος της ξενοδοχειακής μονάδας.
Για παράδειγμα ένα ξενοδοχείο που ασχολείται με τον αγροτουρισμο και έχει παρουσία στο Booking, χάνει ένα μεγάλο μέρος του αγροτουριστικού κοινού διότι πολύ απλά το ειδικό αυτό κοινό δεν θα μπει στο booking για να βρει αγροτουριστικό κατάλυμα.
Η στρατηγική που προτείνουμε εδώ είναι η ενδυνάμωση το SEO – Search Engine Optimization για ειδικές αναζητήσεις, στην ιστοσελίδα μας.
Αν για παράδειγμα πρόκειται για μια ξενοδοχειακή μονάδα αγροτουρισμού, τότε ο ξενοδόχος πρέπει να επενδύσει στην εμφάνιση του ξενοδοχείου του ψηλά για σχετικές αναζητήσεις στην Google. Αυτό γίνεται με τη βοήθεια ειδικών στο SEO και πρέπει να αποτελέσει στρατηγική απόφαση του επιχειρηματία προκειμένου να τον εντοπίσουν τα ιδιαίτερα κοινά στα οποία στοχεύει μέσα από την παρουσία του ψηλά στην Google.
Στην ίδια λογική πρέπει να κινηθεί ο ξενοδόχος σχετικά με τις διαφημίσεις Google. Για παράδειγμα αντί να διαφημίζεται στη λέξη “ξενοδοχείο Κέρκυρα” μπορεί να επιλέξει τη λέξη “agrotourism in Corfu” και έτσι να μπουν στην ιστοσελίδα του, άνθρωποι που ψάχνουν για αγροτουρισμό στην Κέρκυρα.
Είναι σύνηθες το φαινόμενο όταν ένας ταξιδιώτης εντοπίσει ένα ξενοδοχείο στην Booking, αμέσως μετά να “ψάχνει” το ξενοδοχείο στην Google προκειμένου να μπει στην ιστοσελίδα του και να δει περισσότερες λεπτομέρειες, τιμές κλπ.
Μάλιστα υπολογίζεται ότι το φαινόμενο αυτό συμβαίνει σε ποσοστό 30% και μάλιστα αμφίδρομα.
Δηλαδή, εάν 100 άνθρωποι εντοπίσουν ένα ξενοδοχείο στη Booking, οι 30 θα ψάξουν την ιστοσελίδα του και θα μπουν για δουν τιμές.
Την ίδια στιγμή εάν 100 άνθρωποι μπουν στην ιστοσελίδα ενός ξενοδοχείου, οι 30 από αυτούς θα μπουν στην Booking ώστε να αναζητήσουν το συγκεκριμένο ξενοδοχείο και να συγκρίνουν τιμές.
Σύμφωνα με την παραπάνω παραδοχή, η Booking αποτελεί εκτός από πηγή κρατήσεων και πηγή επισκέψεων στην ιστοσελίδα του ξενοδόχου.
Εφόσον συμβαίνει αυτό, πολλές φορές ο ξενοδόχος προκειμένου να στηρίξει τις απευθείας κρατήσεις μπορεί να έχει σχετικά μικρότερη τιμή στην ιστοσελίδα του σε σχέση με τις τιμές που δίνει στα κανάλια.
Επίσης σύμφωνα με την παραπάνω παραδοχή (επισκέπτες της booking μπαίνουν στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου) και δεδομένου ότι υπάρχει ελαφρώς χαμηλότερη τιμή στην απευθείας κράτηση, ο ξενοδόχος μπορεί να τρέξει remarketing καμπάνια στο facebook στοχεύοντας σε όλους όσους έχουν μπει στην ιστοσελίδα και προωθώντας το μήνυμα “Save x% on Direct Bookings”.
Παράδειγμα ροής
Είναι πλέον πιθανό, η ταξιδιώτης που αρχικά έμαθε για το ξενοδοχείο μέσω booking, να κάνει την κράτηση απευθείας από το website αφού θα έχει σημαντική έκπτωση.
Είναι προς το συμφέρον του ξενοδόχου εφόσον θέλει να αυξήσει τις direct κρατήσεις να εμφανίζει τις τιμές της μηχανής κρατήσεών του στις μεγάλες metasearch πλατφόρμες όπως η TripAdvisor και η Google.
Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, και δεδομένης της τεχνολογικής πολυπλοκότητας που χαρακτηρίζει τις μεγάλες πλατφόρμες, η συγκεκριμένη δυνατότητα πρέπει να υποστηρίζεται από τη μηχανή κρατήσεων.
Για παράδειγμα η Webshotelier μέσω του προγράμματος Price Everywhere δίνει τη δυνατότητα στα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία να δίνουν τις τιμές στο Tripadvisor, Trivago και Google ώστε ο ταξιδιώτης να μπορεί να κάνει απευθείας κράτηση μέσα από τις παραπάνω Metasearch πλατφόρμες.
Η χρήση του email είναι σημαντική για το ξενοδοχείο σας. Σας δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνήσετε με τους πελάτες σας για σημαντικά θέματα στην κατάλληλη χρονική στιγμή.
Για να χρησιμοποιήσετε το Email αποτελεσματικά και να ακολουθήσετε τη στρατηγική που προτείνουμε θα χρειαστείτε μια πλατφόρμα για email marketing.Υπάρχουν πολλές Online υπηρεσίες για email marketing με διαφορετικά συστήματα τιμολόγησης και παροχές.
Η υπηρεσία που προτείνουμε είναι η MailChimp. Το κόστος της είναι δωρεάν εάν έχετε κάτω από 2,000 εγγραφές (κάθε εγγραφή αντιστοιχεί σε ένα μοναδικό email).
Για να αποκτήσετε πρόσβαση στην πλατφόρμα θα πρέπει να εγγραφείτε δωρεάν με το email σας.
Η στρατηγική που έχουμε διαμορφώσει θα βοηθήσει το ξενοδοχείο σας
Είναι το σημείο που είναι συγκεντρωμένοι όλοι οι εγγεγραμμένοι χρήστες. Εφόσον έχετε έτοιμη μια λίστα με email μπορείτε με ένα κλικ να στέλνετε μια ενημέρωση σε όλους ή σε ένα τμήμα της λίστας όπως θα αναλυθεί παρακάτω.
Θα χρειαστεί να δημιουργήσετε μια λίστα με το όνομα “Hotel Subscribers”.
Κάθε εγγεγραμμένος χρήστης στη λίστα έχει κάποιες ιδιότητες (πχ email, όνομα, επώνυμο). Θα μπορούσαμε να προσθέσουμε και επιπλέον ιδιότητες για κάθε εγγραφή στη λίστα μας. Η χρήση των extra ιδιοτήτων είναι εξαιρετικά χρήσιμη καθώς μπορούμε στο μέλλον να στέλνουμε διαφορετικά μηνύματα σε κάθε “τμήμα” της λίστας που έχει μια συγκεκριμένη ιδιότητα.
Είναι καλό να γνωρίζουμε κάθε πελάτης μας από ποιο μέσο έκανε την κράτηση. Εδώ μπορούμε να δημιουργήσουμε μια Ιδιότητα / Tag με τον τίτλο “Πηγή Κράτησης” και ως επιλογές να είναι
Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούμε να αποστείλουμε ένα email μόνο στους πελάτες που έκαναν κράτηση “Τηλεφωνικά” ενημερώνοντάς τους ότι τρέχουμε μια νέα προσφορά για κρατήσεις από το website.
Μία άλλη ιδιότητα (tag) που προτείνουμε είναι η ιδιότητα “Ιδιώτης ή Επαγγελματίας”. Εδώ μπορούμε να δημιουργήσουμε μια Ιδιότητα / Tag με τον τίτλο “Είδος πελάτη” και ως επιλογές να είναι
Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούμε να αποστείλουμε ένα email μόνο στους πελάτες που έχουν την ιδιότητα “επαγγελματίας” ενημερώνοντάς τους ότι τρέχουμε μια νέα προσφορά για κρατήσεις για συνέδρια στο ξενοδοχείο μας τον ερχόμενο Απρίλιο με μειωμένες τιμές.
Μία άλλη ιδιότητα (tag) που προτείνουμε είναι η ιδιότητα “Πιστός πελάτης”. Εδώ μπορούμε να δημιουργήσουμε μια Ιδιότητα / Tag με τον τίτλο “Πιστός πελάτης” και ως επιλογές να είναι
Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούμε για παράδειγμα να στείλουμε ένα email μόνο στους πελάτες που έχουν την ιδιότητα “Όχι – έχει έρθει μόνο μία φορά” ενημερώνοντάς τους ότι τρέχουμε μια νέα προσφορά για πελάτες που έχουν έρθει μία φορά δίνοντας έκπτωση 10% για τη 2η κράτηση που θα κάνουν το ξενοδοχείο μας.
Η λίστα με τους εγγεγραμμένους αποτελεί περιουσιακό στοιχείο της επιχείρησή σας. Φροντίστε να την κρατάτε ενημερωμένη και να προσθέτετε κάθε νέο πελάτη του ξενοδοχείου σε αυτή.
Εάν δεν έχετε blog στην ιστοσελίδα τους ξενοδοχείου σας είναι σημαντικό να προσθέσετε.
Λόγοι για τους οποίους πρέπει να εισάγετε blog
Το blogs θα πρέπει να έχει αναρτήσεις 4 ειδών
Εάν έχετε ξενοδοχείο στην Κέρκυρα τότε η αναζητήσεις αφορούν «ξενοδοχεία Κέρκυρα» “διαμονή Κέρκυρα”.
Για αυτή την ενότητα θα πρέπει να γράψετε άρθρα με τους τίτλους που περιέχουν τις λέξεις κλειδιά
Για παράδειγμα
Δημιουργήστε τουλάχιστον 5 Blog Posts σχετικά με την περιοχή σας.
Σκεφτείτε ιδιαίτερα αξιοθέατα, ιδιαίτερες τοποθεσίες, κάτι μοναδικό που παράγει ο τόπος, κάτι που μπορεί να κάνει ο επισκέπτης σας στην ευρύτερη περιοχή του ξενοδοχείου (πχ κέντρο)
Παραδείγματα θεμάτων
Εδώ μπορείτε να αναρτήσετε άρθρα για συνταγές, πρωινό, λόγια για το γυμναστήριο, και τυχόν άλλες παροχές του ξενοδοχείου, εκδηλώσεις Παραδείγματα:
Κάθε φορά που υπάρχει κάποια ανακοίνωση δημιουργήστε ένα σχετικό blog post.
Παραδείγματα
Κάθε φορά φροντίστε να χρησιμοποιείτε τις λέξεις κλειδιά είτε στον τίτλο είτε στο περιεχόμενο της ανάρτησης
Τι να προσέχετε κάθε φορά που γράφετε ένα blog post
“30% έκπτωση για τις πρώτες μέρες του Μαρτίου για το ξενοδοχείο CorfuHotel στο κέντρο της Κέρκυρας”
Και όχι
“30% έκπτωση για τις πρώτες μέρες του Μαρτίου στο ξενοδοχείο μας”
Στην ενότητα αυτή παρατίθενται εργαλεία και επιχειρήσεις που θα σας φανούν χρήσιμες.
Εάν χρησιμοποιείτε WordPress χρησιμοποιήστε τα παρακάτω plugins